Hoe aarden de Belgische organisaties en werknemers vandaag in een nieuw digitaal tijdperk?

Het mag niet verbazen dat we dit jaar met z’n allen de weg van een nieuw digitaal tijdperk zijn ingeslagen. De beweging naar structureel telewerk zat er bij veel organisaties al een tijdje aan te komen, maar met de coronamaatregelen die alles in stroomversnelling brachten, betekende dit voor heel wat organisaties een fast forward in hun digitale transformatie planning.

Doe mee aan het marktonderzoek

Waarom dit marktonderzoek?

We waren nooit eerder zo (digitaal) verbonden en tegelijk zo ver van elkaar verwijderd. Die tendens brengt zeker de nodige uitdagingen met zich mee, maar geeft ons ook de kans om stil te staan bij de huidige manier van werken en hoe dit in de toekomst idealiter aan te pakken. Welke lessen kunnen we trekken over de organisatie van ons werk? Zijn we productiever thuis of net niet? Wat zijn de grote voordelen maar ook nadelen van het telewerken? Hoe vervangen we de spontane én noodzakelijke gesprekken rond de koffiemachine of tijdens de lunch? Hoe houden leidinggevenden overzicht én vinger aan de pols?

Vanuit het menselijk en technologisch ondersteunend belang van Attentia en Synergics, trachten we aan de hand van dit marktonderzoek antwoorden te formuleren op deze meest prangende vragen.

Waar peilt dit onderzoek naar?

Deze vragenlijst behandelt zes verschillende topics die zowel op organisationeel als individueel vlak zullen peilen naar de betrokkenheid van medewerkers en leidinggevenden, de digitale ondersteuning en veiligheid van de nieuwe, hybride werkomgeving, het welzijn van de medewerker en de productiviteit van elk individu, team en organisatie in deze nieuwe situatie. Daarnaast willen we ook stilstaan bij de duurzaamheid van deze verandering. We keren namelijk niet meer terug naar hoe het was. Daarom kunnen we deze evolutie maar beter structureel en duurzaam aanpakken, zodat het een succes wordt voor jou, je medewerkers en je organisatie. 

What's in it for you?

Wij willen je namens Synergics en Attentia al hartelijk danken om deze vragenlijst zo waarheidsgetrouw mogelijk in te vullen en garanderen je een vertrouwelijke verwerking van de antwoorden. Als respondent ontvang je specifiek voor jouw sector de inzichten voortkomend uit dit onderzoek alvorens deze publiek meegedeeld worden. Op deze manier beschik je dan over een goede benchmark voor je organisatie die dan beslist een stapje voor heeft. Onder de respondenten worden ook verschillende prijzen verloot. Zo kan je kans maken op een jabra headset of een HD-video conferencing camera van Discorp, om je thuiswerken aangenamer te maken. Daarnaast bieden we ook voor 1 organisatie een Teams+ workshoppakket aan ter waarde van 5000 euro. Hiermee stomen we jouw organisatie klaar voor de wereld van morgen waarin je slimmer vergadert, productief en professioneel samenwerkt en dat met oog voor veilige processen.

onderzoek-emailbanner-1